Kantoorinrichting tips voor jouw ambachtelijke bedrijf

Als ambachtelijke werker komt er natuurlijk veel op je af. Hierbij zijn er veel zaken die je moet regelen, voordat je ook echt daadwerkelijk aan de slag kunt gaan. Hierbij is een goede werkplek met de juiste kantoorinrichting natuurlijk onmisbaar. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten bij de inrichting van je kantoor? Dat vertellen we je in deze blog! Lees snel verder. 

Bepaal het budget 

De aanschaf van nieuwe kantoormeubelen staat hoogstwaarschijnlijk niet boven aan je inventarisatielijstje en je wilt er het liefst ook niet de hoofdprijs voor betalen. Gelukkig hoeven goede kantoormeubelen niet altijd duur te zijn. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om bijvoorbeeld een tweedehands bureau te plaatsen in plaats van een nieuwe. Dit kun je overigens ook doen voor alle overige kantoormeubelen zoals een vergader tafel, stoel en kapstok. 

Geef je kantoor een eigen identiteit 

Omdat je waarschijnlijk ook een hoop administratief werk moet verrichten zal je ook een hoop tijd doorbrengen in je kantoor. Het is daarom ook belangrijk dat je er graag naar toe gaat. Zorg daarom dat je kantoor is ingericht naar jouw persoonlijke smaak en met spullen die jij mooi vindt. Het is belangrijk dat het echt je eigen plekje wordt, waar je graag tijd doorbrengt. Daarnaast is het ideaal als je de mogelijkheid hebt om zones in je kantoor in te richten waarbij je ook echt even kunt relaxen. Denk hierbij aan een bar of een spelletjes-zone met bijvoorbeeld een tafeltennis tafel. 

De juiste verlichting

Als je geluk hebt dan heb je veel natuurlijke lichtinval in je kantoorruimte. Maar dit is jammer genoeg niet voor iedereen een gegeven. Daarom is het gebruik van de juiste verlichting een must. Soms merk je het niet eens, maar als je niet genoeg licht hebt op werk, levert dit mindere prestaties op. Daarnaast verhoogt dit ook het risico van gezondheidsklachten. Laat je daarom door een expert adviseren over de lichtval die noodzakelijk is om efficiënt en prettig te werken. 

Groen 

Natuurlijk mogen planten ook niet ontbreken in je kantoor. Planten onderhouden kost natuurlijk wel veel tijd en geld, maar het is echt een belangrijk punt. Er zijn namelijk meerdere onderzoeken verricht waarbij het elke keer de uitkomst is dat planten voor meer productiviteit zorgen. De kans op stress is vele malen kleiner en het concentratievermogen wordt verbeterd. Daarnaast zorgen planten ook nog eens voor een schonere lucht. Dus, ook al kost het veel tijd en geld om ze te onderhouden, moet je ook planten toevoegen in je kantoorruimte!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *